Next Page  6-7 / 32 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 6-7 / 32 Previous Page
Page Background

התכנון במשרד האוצר, על פיה יוארך המסלול ויפתחו טרמינל

נוסעים ואזורי תמך לתעופה. הדיונים נמשכים וכולי תקווה שבקרוב

נוכל לעדכן על התפתחויות חיוביות’’.

בתי אב בכל יישוב’’

500-

‘’המטרה – להגיע ל

גם בהיבט התכנוני ניכר כי דוננפלד הינו מחושב מאוד ומציג

לראיה תכנית סדורה להרחבת היישובים ברחבי המועצה האזורית

תמר. לדבריו, לפני כחצי שנה אושרת תכנית שמגדירה את גבולות

הפיתוח של יישובי הכיכר, מתוך כוונה להגדיל את הקיבולת שלהם

בהתאם לתכנית מתאר ארצית. התכנית מכשירה בפועל מגרשים

שאינם חקלאים ומייעדת אותם למגורים. דוננפלד מציין כי הדיון

בהפקדת התכנית המפורטת צפוי להתקיים בשבועות הקרובים,

.2019

כאשר הכוונה היא להעניק תוקף לתכנית עד לסוף שנת

בתי אב בכל יישוב במועצה’’,

500

‘’הרעיון הוא להגיע למספר של

אומר גיא, שמספר במקביל על תהליכי פיתוח ביישובים עצמם.

‘’בעין גדי אנו נמצאים בשני מהלכים, האחד קידום תכנית ‘’שכונת

משפחות בקליטה מהירה כבר בקיץ

10

צרויה’’ שאמורה לקלוט

הקרוב. התכנית השנייה היא ‘’שכונת הכדורגל’’ שאמורה להוות

משפחות נוספות. יש גם תכנית נוספת

50

בסיס לקליטה של

לפיתוח ‘’שכונת הבוסתן’’ עם יחידות דיור נוספות.

מגרשים

140-

בנווה זוהר השלמנו לאחרונה בנייה של תשתיות ל

צימרים לכל מגרש). רשות מקרקעי ישראל

3-4(

צמודי צימרים

סיימה לשווק את כל המגרשים, כאשר בפועל כבר החלה

בנייה ביישוב. במקביל אנו מבצעים מתיחת פנים ליישוב הוותיק

במסגרת תכנית ‘’ישן מול חדש’. במסגרת זו אנו משפרים את פני

הדיור הקיים במטרה להביא אותו לסטנדרט חדיש יותר. ביישוב

קיימת תכנית נוספת של מרכז מסחרי שנרכש על ידי יזם ועתיד

להוות עוגן ליישוב ולאזור המלונות הנשען באופן אבסולוטי על

תיירות. בנוסף, גם אזור התעסוקה של נווה זוהר שנמצא בסמוך

למועצה מהווה את העורף הלוגיסטי של אזור בתי המלון, שעתיד

לתת את המענה הזה. הכיוון הוא לבנות בעתיד גם מגורי עובדים

שיסייעו במתן מענה לפיתוח בתי המלון תוך מתן שירות נגיש

ויעיל יותר.

בהר עמשא, היישוב הצומח ביותר במועצה האזורית תמר, אנו

54( ’

נמצאים בשלב מתקדם שכולל את סיום הרחבת שכונה א

משפחות) והכשרת תשתיות בימים אלו עבור שכונה ב’. בשתי

מגרשים סה’’כ, כאשר בשכונה ב’ קיימת

100-

השכונות מדובר על כ

אופציה בחלק המגרשים לבצע אירוח כפרי. כמו כן, אנו מפתחים

את אזור מבני הציבור שהסנונית הראשונה שבו תהיה גן ילדים דו

כיתתי שייחנך בשנת הלימודים הבאה’’.

מה לגבי הדיבורים על הקמת תיכון אזורי חדש?

שנה עם מבנים

50

‘’ראוי לציין כי התיכון בעין גדי הוא כבר בן

מיושנים שאינם עומדים בתקנים. היות והמועצה חרתה על דגלה

את נושא החינוך במטרה לשמש דוגמא ומופת ברמה הארצית,

חלק מהמאמץ מושקע בתשתיות הפיזיות של החינוך. לשם כך,

הוחלט על בנייה של תיכון אזורי חדש, שמיקומו יהיה בעין גדי

או בנווה זוהר. מדובר בתיכון מודרני, אותו מתכנן האדריכל, ד’’ר

2021-

יוסי קורי, המתמחה בבנייה ירוקה. התיכון אמור להיחנך ב

כיתות), לרבות הגדלת הפנימייה

16(

תלמידים

500 -

ולספק מענה ל

והמכינה הקדם צבאית הפועלות בעין גדי.

באותה נשימה, כדאי לעדכן גם על התכנית להקמת מרכז אזרחי

בכיכר סדום, שיאגד בתוכו את הפונקציות הציבוריות שמשרתות

את שני היישובים. בתרחיש האופטימלי הקמתו אמורה להתחיל

. בימים אלו אנו נמצאים בתהליך של בניית פרוגרמה

2020-

ב

בשיתוף הנהלות היישובים לאזור המרכז האזרחי. המרכז עתיד

לכלול מרכז צעירים, מתנ’’ס, אולם מופעים, בריכת שחייה, ובנוסף

ישלב בתוכו אלמנטים מסחריים’’.

''הרצון הוא להשמיש את מנחת בר

יהודה כשדה תעופה בינלאומי''

אתה אחראי גם על תחום התעשייה במועצה. על אילו חידושים

תוכל לעדכן את התושבים בנושא הזה?

‘’אז ככה. המועצה מקדמת באמצעות מוסד שמואל נאמן בטכניון

תכנית אב להרחבת אזור התעשייה במישור רותם. המטרה של

התכנית היא לזהות את אפיקי הרחבתו של האזור שמהווה אופק

תעסוקתי לשלוש רשויות מקומיות – המועצה האזורית תמר,

ערד ודימונה. התכנית מקודמת על ידי משרד הכלכלה והוועדה

המחוזית דרום, כאשר המגרשים שמיועדים לתעשייה בתכנית

התקפה מיועדים לכריית חול. בימים אלו אנו נמצאים בשלב של

איתור חלופות לקידום תכנית סטטוטורית שתספק מענה לביקוש

התעשייתי יחד עם הביקוש לחול. על פי ההערכות תוך כשנתיים

התכנית תזכה לתוקף.

בנוסף, בהמשך להחלטת הממשלה לסגור את מפעל האמוניה

בחיפה, הוחלט על הקמת מתקן שייצר אמוניה ומוצרי המשך

במישור רותם. סיימנו לאחרונה לקדם את אישורה של התכנית

ויש כבר חברה יזמית שמתכוונת להתחיל בבניית המפעל. האמוניה

כידוע היא חומר גלם בתעשיות רבות שנמצאות במישור רותם

העוסקות בייצור דשנים, כך שטבעי היה שהמפעל יוקם באזור.

ברמת המאקרו, אין ספק שהקמת מפעל שכזה תגדיל את מעגל

העבודה והמועסקים בנגב בצורה משמעותית’’.

עוד משהו שחשוב לציין הוא שיפור השירות לתעשייה בוועדה

המקומית במסגרת הסרת חסמים. במהלך של עבודה עם חברה

חיצונית שעבדה בשיתוף פעולה וליוותה את הוועדה המקומית

, זוהו צווארי בקבוק וחסמים בתהליך הוצאת היתרי

2017

במהלך

אנחנו מיישמים

2018

בנייה. התהליך של החברה הסתיים ומתחילת

במועצה את המסקנות תוך חתירה לשיפור אינטנסיבי של הממשק

עם המפעלים וענף התעשייה, ואכן התהליך להוצאת היתרי בנייה

התקצר באופן משמעותי.

תיירות

6

7

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

השם ניר ונגר מעורר אסוציאציות רבות עבור תושבי המועצה

האזורית תמר. חלקכם מכירים אותו כמזכיר ומנהל הקהילה

ביישוב הר עמשא לשעבר, אחרים זוכרים לו חסד נעורים בזכות

מגוון תפקידי ניהול בתחום התיירות בקיבוץ עין גדי, אולם סביר

להניח שרובכם התוודעתם לכישוריו במסגרת תפקידו הנוכחי

בשנה וחצי האחרונות, כמנהל אגף התיירות של המועצה.

עלי

, תושב עין גדי) מספר בראיון מיוחד עבור ''

4+

, נשוי

53(

ונגר

'' על היקף פעילות יוצא דופן מבחינה תיירותית בו לקח חלק

תמר

האגף בראשותו בחודשים האחרונים, כזה אשר נועד לקדם את

האזור ולהגדיל את תנועת התיירות נכנסת אליו, הן מצד תיירים

זרים והן מצד מבקרים מקומיים מרחבי הארץ.

''סיימנו זה עתה את עונת ירידי התיירות המתקיימת כל שנה

בחורף, בצורה מעוררת כבוד'', פותח ניר את דבריו. ''הירידים

הרלבנטיים עבורנו מדי שנה, נפתחים בתחילת חודש פברואר עם

בתל-אביב, שם הצגנו זו השנה השנייה בצוותא עם

IMTM

יריד ה-

המועצה האזורית מגילות, ולראשונה גם עם עיריית ערד, תחת

המותג ''ארץ ים המלח''. עשינו זאת מתוך הבנה כי האורחים

שמגיעים לאזור, אינם מבדילים בין הגבולות והמועצות כאן.

הסלוגן שלנו היה ''הים, המדבר והכפר'' שמייצגים את האלמנטים

האופייניים לתיירות באזור כמוקד משיכה עיקרי, לרבות מדבר

יהודה הנמצא מסביבנו ותחום התיירות הכפרית שהולך ומתפתח.

במהלך הירידים השקנו מפות תיירות משותפות, את קטלוג ''ארץ

ים המלח'' שחולק בדוכן לעוברים ולשבים, ועוד מגוון פעולות

שיווקיות שנועדו לחשוף את היצע הפעילויות והאטרקציות

באזורנו''.

אולם עם כל הכבוד ליריד בתל-אביב, הדגש מבחינת האגף

התרכז בשלושת הירידים הבולטים של תעשיית התיירות העולמית

– מוסקבה) שם הוקם דוכן ייעודי

MITT

– ברלין,

ITB

בלונדון,

WTM

(

משותף למועצה האזורית תמר ולהתאחדות המלונות באזור תחת

.

"

DEAD SEA

LAND

הכותרת "

''היריד חולק לשלושה ימים כל אחד, והתחלק בין פגישות עם קהל

מקצועי, שכללו סוכני נסיעות, אנשי תעופה, תיירנים, מלונאים,

עיתונאים, בלוגרים ועוד, לבין יומיים נוספים בהם נפתחו הירידים

לקהל הרחב. במהלך היומיים הפתוחים לקהל פעלנו כסוג של

תחנת מידע לאנשים שהתעניינו בביקור במדינת ישראל בכלל

נוכחות בירידי התיירות המובילים בעולם, ההכנות לקראת חג הפסח, ועד למשלחות האירוויזיון

שתגענה ליום צילומים מרוכז באזור. מנהל אגף התיירות במועצה, ניר ונגר בראיון פרידה, רגע לפני

שהוא עובר לאתגר הבא

ובים המלח בפרט. סיפקנו מידע על אטרקציות והמלצות לבילוי

(בודדים) שבאזורנו''.

FIT

ולינה, בדגש על תיירות ה-

אנחנו נמצאים רגע לפני חג הפסח ותחילת עונת התיירות

באזור. כיצד אתם נערכים?

״פסח באופן כללי זו תקופה עמוסה באזור ים המלח. בפסח

הקרוב נעסוק בעיקר בנושא השיווק, הפרסום והגברת המודעות

בארץ לאזור, שכן אנו חשים בירידה בתיירות פנים ברחבי הארץ.

ננסה להשקיע את המשאבים שלנו בפרסום ושיווק במדיות

החברתיות שמהוות את אמצעי הפרסום היעיל ביותר. בנוסף,

בשיתוף עמותת התיירות של כיכר סדום, אנו מקיימים סדרה

של סופי שבוע (גם בפסח) תחת הכותרת ''זמן מדבר'' יחד עם

פעילויות למשפחות עם ילדים בכיכר סדום, שמטרתן לחשוף את

התיירות והאפשרויות המוצעות השונות באזור''.

האם יש לך עדכונים נוספים עבור תושבי המועצה?

כחלק מהשיווק התקשורתי והתדמיתי של האזור, דוברת המועצה,

אנשי

500-

עופרה גזית בשיתוף אגף התיירות, יארחו בחודש מאי כ

משלחות האירוויזיון ועיתונאים, במטרה לחוות את חווית ים המלח.

ונגר מתייחס לקראת המאורע: ''במסגרת יום כיף אזורי שיתקיים

בשיתוף אגף התיירות ומחלקת הדוברות, נזכה לארח את כלל

המשלחות. זוהי ללא ספק בשורה מרגשת עבור אזורנו.

אני רוצה גם לנצל את ההזדמנות ולהגיד תודה לכל מי שלקח

חלק בהפקת מרתון ''ארץ ים המלח'' ההיסטורי שקיימנו בתחילת

השנה, אירוע נפלא בשיתוף מפעלי ים המלח שכלל ריצה על

רצים מרחבי הארץ. אנחנו כבר

2000

הסוללות, בהשתתפות מעל

עם הפנים לקראת המרתון הבא בשנה הבאה''.

לסיום, אנחנו מבינים שפניך אל עבר אתגר חדש. האמנם?

''לאחר שנה וחצי מלאות בעשייה, אני עתיד לסיים בקרוב את

תפקידי באגף התיירות, ולפנות אל עבר אתגר חדש כמנהל

אגף יישובים וקהילה במועצה. ניגשתי לתפקיד, מתוך הכרה

בחשיבות של פעילות המועצה בתוך היישובים ומערכת היחסים

הנבנית בינה לבין התושבים, בדגש על שיפור השירותים

ואיכות החיים ביישובים והמשך מגמת צמיחה בכל התחומים.

אני מאמין שאוכל לתרום הן למועצה, והן לתושבים יחד עם

הנהלות היישובים, ולהעניק מניסיוני ומהידע שצברתי במהלך

השנים, במטרה לקדם את הפעילויות הנדרשות''.

על

המפה

אנחנו