Next Page  20-21 / 32 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 20-21 / 32 Previous Page
Page Background

חדשות תמר

חדשות תמר

20

21

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

אם הזדמנתם לאחרונה לתחנת

ההיסעים בנאות הכיכר, סביר

שהבחנתם במיזם המרגש

שנחנך בה במסגרת התוכנית

"חושבים עושים" של חברת כיל

ובשיתוף המועצה האזורית תמר

' הוא פרי יוזמה

'ספרייה בתחנה'

פרויקט '

, ספרנית

שרה צעירי

של חברת נאות הכיכר

המושב זה שנים רבות, ששאפה ליצור ספרייה

פתוחה ונגישה לציבור בכל שעות היום.

שרה הגישה את הצעתה ל''קול קורא''

שפרסמה כיל במסגרת המועצה לקידום

מיזמים בנושאי סביבה וקהילה. הצעתה

מצאה חן בעיניי קברניטי המועצה וכיל,

והמיזם יצא לדרך.

לדברי צעירי: "הרעיון היה לתחום פינה,

לקרות אותה נגד גשם, ליצור מדפים

ולתכנן הכול באופן אסתטי ומזמין שישתלב

עם הקיים. על המדפים יונחו ספרים יד

שנייה שתרמו תושבים. הקהילה הייתה

שותפה לרעיון, הנהלת המושב נתנה גיבוי

מלא וועדה מצומצמת עזרה לי ברעיונות,

בקבלת החלטות ובאופן מעשי בביצוע''.

עוד הוסיפה כי "התחנה נצבעה מחדש,

על הגג קובעו לוחות סנטף להגנה מגשם,

שני עשורים לסימפוזיון

הקרמיקה של אסתי ברק

קוראים ונהנים: ''ספרייה

בתחנה'' נחנכה בנאות הכיכר

בחודש מרץ התקיים שבוע שלם של חגיגת אמנות

מופלאה בהובלתה של אמנית הקרמיקה המוכשרת

שלנו, אסתי ברק מנאות הכיכר. השנה מדובר היה

20-

באירוע מיוחד, שכן הפסטיבל חגג את שנתו ה

בסימפוזיון אמני קרמיקה שהתקיים בכיכר סדום.

תודה לאסתי היקרה ואגודת אמני הקרמיקה

בישראל על הירתמותם להצלחת האירוע

פסטיבל הקרמיקה בנאות הכיכר נחשב לאירוע בעל אופי ייחודי,

אמני קרמיקה

70-

אשר מצליח לקבץ אל הסביבה המדברית כ

ימים של סיעור מוחות ועבודה משותפת,

3-

מובחרים מרחבי הארץ, ל

הכוללים גם לינה ביישובי הכיכר, ארוחות משותפות תחת ניצוחן

של בשלניות היישובים, מיכל לוזון ואתי דדון, יחד עם הרבה מצב

רוח טוב. במסגרת הפסטיבל, כידוע, מתארחים מדי שנה אמנים

מובילים מחו’’ל. השנה הנחה את הסדנא אמן הקרמיקה הבינלאומי,

אלברטו בוסטוס מספרד.

ברק סיפרה על אופיו הייחודי של הפסטיבל, שכאמור גם השנה,

זכה להלל ושבחים. ‘’הרעיון מאז התחלתי במיזם הזה נועד

לפתוח את הסטודיו שלי לאמנים, וכך לחשוף את הפוטנציאל

של הסביבה המדברית, המספק השראה יוצאת דופן לאמנות

ויצירה’’, כך לדבריה. ‘’אני שמחה על הזכות שניתנה לי לקיים

סדנא מקצועית עם מיטב אמני הקרמיקה במדינת ישראל. יחד

חלקנו ידע ושיתפנו אותו בינינו, קיימנו הרצאות, שיחות, וכמובן,

התנסינו מעשית ביצירה. כיף גדול לקיים את האירוע הזה מדי

שנה, ולשלב אותו עם האהבה הגדולה שלי לאמנות תוך מתן

אפשרות עבור חבריי האמנים להגיע ולבטא את עצמם על רקע

הסביבה הייחודית של ים המלח והמדבר’’.

ברקע הוצבו לוחות צבעוניים מרהיבים שעיצבה רווית מדמוני ועליהם שיר שמתאר את

סיפור המושב מראשית הקמתו שכתבו לפני שנים ילדי המושב. בצדדים נקבעו ארונות

ספרים מעץ. על כל ספר יש מדבקה שעוצבה במיוחד על מנת לסמן אותם. תושבי נאות

הכיכר, עין תמר, חיילים ואורחים העוברים בתחנה מוזמנים לקחת ספר לביתם, להעמיק

בקריאה וליהנות. אני מקווה שבעתיד נוכל להעשיר את המבחר ולהוסיף גם ספרי ילדים''.

התחנה המשודרגת נחנכה בסוף מרץ, ומציעה מגוון ספרי קריאה בסוגות שונות בעברית

ובאנגלית. בראשית חודש אפריל הותקנה בתחנה תאורה סולארית, שכעת מאפשרת

לעוברים והשבים לבחור ספר או לקרוא גם בשעות החשיכה.

מדברי שרה במכתב לתושבים: "כאשר התחלתי לחשוב על הרעיון לא יכולתי לדמיין את התוצאה

המרהיבה, ובלעדי חברים שנרתמו ועזרו זה לא היה קורה. הרעיון לא מקורי, יש הרבה ספריות

בתחנות אוטובוס, אבל התחנה שלנו שונה ומיוחדת ונדרשה התייחסות שונה ומקורית. תודה מקרב

לב לשלומית הוך שייצגה את כיל, לשרון בראל מהמועצה ולצוות שסייע בחשיבה ובעשייה: אסף

מדמוני, יאיר בן דויד, יוני שטרן, קורין תויתו, ענבל גיל, ארתור ענבי, רווית והדר מדמוני, ציפי אדיב

ואהוד שלי. תודה גם להנהלת המושב ולאורי פריגל, ולגיל בן עיון והתאילנדים שסייעו בהרכבה''.

בחודשים האחרונים אנו חווים שינוי משמעותי בהובלת המועצה

האזורית תמר, מתוך ניסיון לשפר ללא לאות את מצב הסביבה

ולשמר סטטוס קוו של סדר וניקיון ברמה המקסימלית, הן ביישובים,

והן ביתר האזורים עליהם אחראית המועצה.

יצוין כי המועצה האזורית תמר עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם

רשות הטבע והגנים ומשקיעה משאבים רבים בהוצאת מינים

מוטמנים שנועדו

12

פולשים מצמחים, שמירה על החי (כולל הצבת

להרחיק את בעלי חיים מאשפה), חסימת נתיבי גישה עבור משאיות

ופינוי אתרי פסולת

31

ורכבים לעברייני אשפה לכל אורך כביש

בלתי חוקיים.

לכל אורך אזור ‘’ארץ ים

90

בנוסף, בתחנות ההסעה בכביש

המלח’’ הוצבו לאחרונה פחים חדשים מאובזרים במנעולים

תחנות

20-

ליטר (סך הכול כ

1100

(למניעת גניבות) בתכולה של

הסעה, מעין חצבה בדרום ועד עין גדי בצפון). למעשה, במקום

ליטר

60

האשפתונים שהיו קיימים קודם לכן בעלי קיבולת של

, וזאת במטרה למנוע מפגעי

20

בלבד, הוכפלה תכולתם כמעט פי

אשפה בתחנות האוטובוס. כמו כן תוגברו פינויי האשפה מתחנות

ההסעה (פעמיים בשבוע).

אבי גיליס, מתאם אשפה ופקח איכות סביבה במועצה האזורית

מציין את חשיבות הרפורמה שערכה המועצה בנושא

תמר,

רגע לפני הבחירות:

אירוע שבתרבות בים המלח

לראשונה מזה שנים ארוכות נערך באזור

המועצה האזורית תמר אירוע שבתרבות, פרי

יוזמתה של דוברת המועצה, עופרה גזית,

שכלל בוקר שכולו ראיונות בענייני אקטואליה,

תרבות ופנאי

,21-

במרץ בסימן הבחירות לכנסת ה

30-

האירוע נערך ב

במעמד ראש המועצה, דב ליטבינוף, שהרצה בנושא ‘’תיירות,

ים המלח הנעלם והאתגר המדברי’’. יחד איתו נשאו דברים

הפוליטיקאים, ח’’כ מיקי לוי (כחול לבן), ח’’כ מוסי רז (מרצ)

וערן חרמוני (מזכ’’ל מפלגת העבודה). הנחה את האירוע:

, אטילה שומפלבי.

YNET

מגיש מהדורת החדשות של

עשרות תושבים סקרנים מילאו את אולם מלון ישרוטל ים המלח,

וציינו כי היה זה עבורם בוקר מרתק ומעשיר.

נתראה בפעם הבאה !

שומרים על הסביבה

התברואה. לדבריו: ‘’חזון המחלקה בה אנחנו עובדים השכם והערב

הינו בראש ובראשונה כדי לשמר את הסביבה בצורה המיטבית תוך

חתירה לשמירה מקסימלית של החי והצומח הייחודי לסביבת ארץ

ים המלח. בתקופה הקרובה אנו עמלים במועצה על הצבת פחים

כתומים לאריזות בשיתוף תאגיד המחזור ‘’תמיר’’ יחד עם מחזור

פסולת אלקטרונית שיוצבו בכל יישובי המועצה’’.

עוד הוסיף גיליס: ‘’עקרונות הטבע עם חלק בלתי נפרד מיעדי

המועצה האזורית תמר. אנחנו נחושים לפעול בכל דרך אפשרית

למען שמירה על סביבה, בעלי החיים ואיכות חייהם של התושבים’’.