Next Page  10-11 / 32 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10-11 / 32 Previous Page
Page Background

חינוך

10

11

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

· ניסן התשע״ט

2019

אפריל

הייתי גם שותף להקמתו של בית הספר היסודי ב… קיבוץ קליה,

מועצה אזורית

1993

מעון יום בוורד יריחו. כן כן, זו לא טעות. עד

"תמר" שירתה נאמנה גם את תושבי מגילות.

אתגר נוסף שזימן התכנסות קהילתית ועבודת צוות עם

התושבים, היה המעבר לבית ספר יסודי אזורי ע"ש יואב גבעתי.

בתהליך חשיבה מרתק עם תושבי האזור בו נפגשתי עם קבוצות

אנשים בביתם לשם שיח משמעותי ופורה, על חינוך ושינוי, על

החששות והפחדים שבסופם הוקם בית ספר יסודי חדש בנוה

זוהר בהסכמה "מקיר אל קיר". המעבר זימן עשייה משותפת

איכותית לצד פתרון קונפליקטים והבנת החשש הנלווה לשינוי.

שינוי נוסף שנכנס בתקופתי בחינוך הוא המעבר לחמישה ימי

לימוד במערכת החינוך, וגם מגמות הלימוד הורחבו וגוונו, הוקמו

כיתות קטנות ונכנסו סייעות פרטניות וכיתתיות, סייעות שעם

הזמן עודדתי ואפשרתי להן ללמוד הוראה במטרה לאפשר

התפתחות והגדלת מאגר המורים המקומיים.

וכמובן לא נשכח את תחום הגיל הרך שבו הושקעו מחשבה

רבה. הקדשנו תשומת לב מתוך הבנה כי אלו השנים הקריטיות

בחיי ילדינו, שם אנו בונים את הקרקע להמשך הדרך במערכת

החינוך. ב"גן עדן" זה יש להשקיע את המיטב לא פחות מאשר

בשנים הבאות .

היו שנים של ״חופשה״ מתחומי החינוך בהם נחשפתי לנושאים

ואתגרים חשובים כמנהל מחלקת התפעול, התיירות ואיכות

הסביבה. תחומים משמעותיים הנמצאים בליבת העשייה של

המועצה ומהווים מקור פרנסה לתושבי האזור. אני שמח כי

ניתנה לי ההזדמנות להדליק זרקור בתחומים מתפתחים אלה.

התיירות הכפרית ושיתוף הפעולה עם תושבי האזור איפשרה יחד

להקים ולמסד את מסגרת העבודה אל מול המועצה. לצד עבודה

עם משרד התיירות והתאחדות המלונות במטרה להגביר את

החשיפה של ים המלח לתיירות כפרית.

תחום נוסף, מרתק בדרכו הוא טיהור שפכים, באזור עין בוקק.

לאחר למידה, הבנת הנושא וקשייו הקמתי יחידה לטיפול בשפכים

בעקבותיו הוקם מט״ש חדש אשר מזרים את שפכיו, באיכות ראויה,

למטע התמרים של "עין- גדי" ומשקה את הצמחייה בעין בוקק. על

נושא איכות הסביבה, נושא נוסף שהיה לי לעונג לעבוד עם הרבה

אנשים טובים וחרוצים ארחיב ברשותכם בהזדמנות אחרת...

ולסיום, אז איך נפרדים מבית? איך עוזבים מקום שאוהבים? אני

עוזב מערכת חינוך בהתחדשות ובשינוי ועם תכנית להקמת קמפוס

חדש לבית הספר התיכון, מתוך מחשבה כי דגל החינוך הוא המנוף

המוביל לצמיחה וההתפתחות ביישובי המועצה. אני מאמין בחינוך

וחושב שהחינוך יכול להיות מקור ללכידות בין היישובים ומקור

לגאווה מקומית.

אם תשאלו אותי מה הדבר הכי חשוב שלמדתי במשך כל השנים...

אני לא אתלבט ואומר כי לכידות ושיתוף הפעולה בקהילה ובין

הקהילות. ערבות הדדית ושכנות טובה הם שיחזקו את תחושת

השייכות והגאווה שהרי חשיבותם ניכרת לאין ערוך יותר מכל מבנה

או פרויקט פיזי בחבל ארץ מיוחד כשלנו.

מי ייתן ונדע לנגן מוזיקה זו של ערבות וכבוד הדדי לצד אהבת

חינם, תו אחר תו, עוד הרבה שנים בסקרנות מדבקת, להאיר בה

את העולם כולו.

זה היה מרתק. מאחל לכם המשך עשייה פורייה...

והרבה בריאות ופרנסה טובה.

אני מרגיש שכאן הוא ביתי תמיד !

תבורכו...

.

תושבים, עובדים וחברים יקרים

באהבה רבה,

יעקב אקריש

אומר שלום

שנים בתפקיד ופורש לגמלאות. סיפורו

38

מנהל אגף החינוך מסיים

של האיש אשר החינוך ופיתוח ההתיישבות במועצה הינו נר לרגליו

ולאפשר יצירתיות ומעוף.

קצרה היריעה מלהכיל עשייה רבת שנים זו, אך יש בי תשוקה לספר

על חלק מאירועים שהיו לי כאבני דרך משמעותיים במסע זה.

שנה.

20

הראשון והמרגש הוא מרוץ "עין גדי", שבו הייתי שותף במשך

היה זה אחד מהאירועים הקהילתיים המשמעותיים, ששילב עשייה

של אנשי המקום, לצד ילדים ועובדי מועצה בהתנדבות ובאהבה.

אין לי ספק שהוא תרם לתחושת השייכות וחיזק את הערבות

הדדית שהיו חלק מהתרבות המקומית. עשייה משותפת זו הפכה

עם השנים את מרוץ "עין גדי" לזכרם של גיורא ותומר רון ז"ל

לאירוע הספורטיבי הראשון הבינלאומי במדינת ישראל וזכה

להערכה רבה בארץ ובעולם. לדאבוני, בשנים האחרונות מארגניו

שינו את אופי המרוץ ובשנה האחרונה הוא אף נפרד מעין גדי

והתקיים בעין בוקק.

אירוע ספורטיבי נוסף, שהיה חלוצי בארץ ומיצב עצמו כאחד

האירועים החשובים בתחום, הוא אירוע אופני הרים בהר סדום.

והיה לאבן שואבת למומחים

90 -

שהתקיים בראשית שנות ה

בתחום. גם הוא בניהולי היה בזמנו כמנוף לעשייה מקומית ושתוף

פעולה עם תיירות מקומית.

ובנוסף, במהלך השנים למדתי להכיר לא מעט תפקידים בהם עסקתי

: מנהל מחלקת חינוך, תרבות וספורט, רכז ביטחון, מנהל אגף תפעול

ותיירות ומזה שנים גם מזכיר המועצה. מגוון תפקידים זה פתח לי

אופקים חדשים, אינטראקציות מעניינות ומגוון רחב של אתגרים.

בשנים הראשונות הייתי שותף להקמת אולמות התרבות והספורט

בעין גדי שמשמשים עד היום את הקהילה ומוסדות החינוך ב"תמר".

תושבים יקרים,

שנות עבודה בחבל "ים המלח" אני נפרד בסוף חודש יוני

38

לאחר

מהמועצה האזורית "תמר".

אני אומרשלום ותודה למקוםשהפך לביתי השני, וחותם כמעטארבעה

עשורים של עשייה נפלאה, משמעותית, למען הזולת והקהילה. עשייה

בה שזורים מגוון רחב של תחומים אך גם מגוון רחב של יחסים, שהרי

"כולנו רקמה אנושית אחת" וביחד רקמנו יחסים ועשייה משותפת

שבהם זרעתי ערכים של נדיבות, הקשבה, כבוד הדדי וצניעות. מסע

ארוך שנים זה, לא רק אפשר לי התפתחות אישית ומקצועית. אלא

בעיקר אפשר לי להכיר חברים נאמנים ומסורים וגם תושבים עם

מוטיבציה של תרומה, שיתוף פעולה יעיל ומשמעותי שבזכותם ניתן

להשיג את מטרותינו כקהילה. עשייה משותפת זו הייתה לי משמעותית

והמסע היה מעניין ומעצים.

במהלך מסע זה התוודעתי לשלושה ראשי מועצה אשר נתנו בי

אמון ואפשרו לי מרחב פעולה רחב.

אזכיר פה רק את משה שמיר ז״ל מורי ורבי, שקיבל אותי

לעבודה וממנו למדתי הרבה אך בעיקר את ערכה של המסירות.

הוא היה אומר: ״אני מעדיף לרסן סוסים דוהרים מאשר לחמר

בחמורים …״, רמז עבה לגבי הציפיות שלו מעובדיו וכך גם דרכי

עם השותפים שבאתי עימם במגע בעבודה היום יומית, לסמוך

יעקב אקריש (שני משמאל) וצוות אגף

החינוך במועצה

יעקב אקריש

חינוך